Ledelse med empati og motivation: Dygtig leder søges til Plejecenter Lindehøj

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en empatisk, motiverende og inspirerende leder, der er dygtig til at opbygge stærke professionelle relationer? Har du evne til at håndtere udfordringer og forandringer effektivt, i stærkt samarbejde med dine kolleger? Så er det dig og en dygtig lederkollega, vi søger.

Om stillingen
Vi har besluttet at opdele Plejecenter Lindehøj i to mindre enheder: "Lindehøj Kronen/Kvisten" og "Lindehøj Grenen/Stammen" - hver med sin egen daglige leder. Som daglig leder får du mulighed for at lede en af enhederne og dermed en unik chance for at forme og præge stedet i en ny ledelseskonstellation. Du og din nye lederkollega får en vigtig opgave med at etablere et udviklende og stærkt samarbejde på tværs af plejecentrets enheder.

Som daglig leder på Lindehøj bliver du en del af Plejeboliger Øst i Sundhed og Ældre, som består af syv andre daglige ledere og en områdeleder. Vi har et tæt samarbejde og mødes i ledergruppen en gang om ugen til sparring og vidensdeling. Vi arbejder kontinuerligt med vores psykologiske tryghed i teamet, hvor alt kan deles - både store og små emner.

Dine opgaver det første år
Implementering af ændret ledelsesstruktur
Det første og vigtigste skridt for begge nye ledere på Lindehøj vil være at implementere den ændrede ledelsesstruktur. Overgangen fra én daglig leder til to daglige ledere vil kræve omhyggelig planlægning, koordinering og samarbejde. De nye ledere vil arbejde tæt sammen om at definere deres roller, ansvarsområder og samarbejdsmetoder for at sikre en vellykket overgang og kontinuerlig effektivitet.

Prioritering af samarbejde på tværs af Lindehøj
Selvom ledelsesstrukturen ændres, er det afgørende, at Lindehøj fortsætter med at være et plejecenter hvor samarbejde på tværs af hele organisationen prioriteres. Du skal sammen med den anden nyansatte daglige leder skabe en kultur, hvor teamarbejde, kommunikation og gensidig respekt er i centrum. I skal støtte og fremme et miljø, hvor alle føler sig værdsatte og involverede i at arbejde mod fælles mål.

Udvikling og trivsel
Endelig vil I som daglige ledere være ansvarlige for at fremme medarbejdernes udvikling og trivsel. Du il skulle identificere og adressere eventuelle udfordringer eller bekymringer, som personalet måtte have, og arbejde proaktivt med at skabe løsninger, der fremmer trivsel, motivation og engagement.

Derudover vil du som daglig leder:

  • Have det økonomiske og ledelsesmæssige ansvar for din enhed og medarbejdergruppe, herunder håndtering af fravær, afholdelse af trivselssamtaler, fraværssamtaler, MUS-samtaler osv.
  • Skulle stå til rådighed for pårørende, der måtte have eventuelle spørgsmål eller bekymringer og tilbyde dem den nødvendige støtte og vejledning.
  • Sammen med vagtplanlæggeren vil du sikre den bedst mulige faglige og økonomiske vagtplanlægning både i din egen enhed og i et tæt samarbejde med din ledelseskollega på Lindehøj.
  • Have til opgave – via din ledelse – at facilitere, at personalet på Lindehøj er fagligt rustet til deres opgaver og opfylder dokumentationskravene.
  •  skulle sikre, at personalet på Lindehøj har de rette kompetencer til kompetent at kunne håndtere de opgaver, de møder i deres daglige arbejde.

Kvalifikationer til stillingen: Faglige og personlige/ledelsesmæssige
Faglige kvalifikationer
  • Solid viden og indsigt inden for sundheds- og ældreområdet, suppleret med dokumenteret ledelseserfaring fra sundheds-, handicap – og/eller ældresektoren
  • Diplom i ledelse eller anden relevant lederuddannelse
  • Relevant ledelsesmæssige uddannelser er en fordel
  • Økonomiskforståelse og gerne erfaring med økonomistyring af drift enheder
  • Gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt.
  • Evne til at etablere og vedligeholde positive samarbejdsrelationer med interne og eksterne interessenter, herunder beboere og pårørende og samarbejdspartnere.


Personlige/ledelsesmæssige kvalifikationer
  • Empatisk og har evnen til at forstå og tage hensyn til andre menneskers behov og følelser.
  • Stærke relationelle kompetencer og evne til at opbygge og vedligeholde stærke professionelle relationer.
  • Møder andre med tillid, respekt og i øjenhøjde, skaber en inkluderende og positiv arbejdskultur.
  • Tilpasningsdygtig i en dynamisk arbejdssituation, evne til at håndtere udfordringer og forandringer effektivt.
  • Være en motiverende og inspirerende leder, der kan engagere og motivere sit team til at nå fælles mål.
  • Selvstændig og initiativrig med en proaktiv tilgang til opgaveløsning.
  • Du kommunikerer tydeligt, åbent, troværdigt og med stor gennemsigtighed.


Om Horsens Kommune og plejecenter Lindehøj:
I Horsens Kommune, Sundhed og Ældre, arbejder vi målrettet for at være ambitiøse, skabe sammenhæng for borgerne og fremstå som et fagligt fyrtårn i vores indsats. For at opnå dette, er vi understøttet af dedikerede stabsmedarbejdere på en række vigtige områder, herunder kvalitet, dokumentation og medicinhåndtering. Datastyret forbedringsarbejde gennem initiativet "I Sikre Hænder", som omfatter daglige tavlemøder, er et centralt redskab i vores daglige arbejde.

I Sundhed og Ældre vægter vi konceptet "Et fælles vi" højt på alle niveauer i organisationen. Dette afspejles i vores tværfaglige samarbejde med terapeuter, kliniske diætister og andre faggrupper, hvor vi arbejder sammen om at sikre den bedste pleje og støtte til vores borgere.

Lindehøj er et moderne plejecenter, der stræber efter at levere den bedst mulige omsorg, støtte og pleje til vores beboere. Vores dedikerede team består af kompetente sygeplejersker, assistenter og andre fagfolk, som arbejder i samarbejde for at skabe et trygt og hjemligt miljø. Vi tilbyder 48 faste plejeboliger samt 2 gæsteboliger fordelt på 4 enheder. Hver leder vil blive nærmeste leder for omkring 25 medarbejdere. Vi lægger særlig vægt på at opbygge gode relationer og samarbejde med beboerne og deres pårørende for at sikre, at alle føler sig godt tilpas og trygge i vores daglige pleje og støtte.

Finder du stillingerne interessante? Vil du høre mere om indholdet af de to stillinger? Så er du mere end velkommen til at kontakte konstitueret områdeleder Hanne Solveig Ledel på tlf. 23729478 eller Ressourceleder Britt Overgaard på tlf.  21378051 Vi tilbyder også gerne en rundvisning og en kop kaffe!
Ansættelsesprocessen

- Ansøgningsfristen er den 8/8 2024.
- Første samtalerunde bliver afholdt den 15/8 2024.
- Anden samtalerunde: henholdsvis den 21/8 og den 23/8 2024.
- Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024.

Send din ansøgning og CV senest den 8/8 2024 
Vi ser frem til at høre fra dig!

LEDELSE MED HANDLEKRAFT
Horsens Kommune har et ledelsesgrundlag, der giver fem klare guidelines til god ledelse. Det er vores ambition at vi derigennem får en fælles referenceramme for ledelse, som kan omsættes i praksis hos den enkelte leder.

Se vores ledelsesgrundlag her
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6071890

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook