Beskæftigelsesrådgiver til penthouse-afdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Jobcenter Horsens søger vi en beskæftigelsesrådgiver, der både holder af kontakten med vores lokale virksomheder og den efterfølgende dokumentation af fakta, faglige overvejelser og formalia.

Vi søger en kollega, hvis primære opgave er – sammen med sygemeldte borgere og deres arbejdspladser - at udarbejde en realistisk fastholdelsesplan eller definere et nyt jobmål.

Du får en spændende og alsidig arbejdsdag med mange forskellige samarbejdspartnere, herunder virksomheder, læger, fagforeninger og andre afdelinger i jobcentret.

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor der er tid til sparring og stor tilfredshed både blandt borgere og ansatte. Vi tilstræber at have sagsstammer på 40-45 borgere.

”Vi er stærke fagligt, har altid tid til en sparring, har nemt til grin og ses også gerne uden for arbejdspladsen til hyggeligt samvær. Vi er der ALTID for hinanden!!!” (Medarbejder)

Og ja – vi bor på 3. sal i et nyistandsat rådhus, der både byder på god kantine, gratis sundhedsordning, fitnessrum, kaffe og frugt. Det smager da lidt af penthouse ;-)

Hvem har vi brug for?
Vi søger en beskæftigelsesrådgiver, der kan skabe sammenhæng i sagsforløbet ved at være en god samarbejdspartner både for den sygemeldte og for virksomheden. Det gør du ved dels at være tydelig og tilgængelig over for virksomheden og dels ved at tage dig af sagsbehandlingen af sygedagpenge og det jobafklaringsforløb, som eventuelt følger efter.  

Den ideelle kandidat:
 

  • Trives med tidlig opsøgende kontakt med den sygemeldte borger og dennes arbejdsgiver enten for at fastholde borgerens nuværende arbejde eller for at finde nyt arbejde.
  • Har interesse for – og meget gerne erfaring med – beskæftigelsesområdet, særlig inden for sygedagpenge- og jobafklaringsområdet.
  • Har kendskab til lovgivningen på beskæftigelsesområdet og er sikker i rollen som myndighedsperson.
  • Er indstillet på at arbejde selvstændigt og målrettet og samtidig indgå i den fælles opgaveløsning.
  • Er i stand til at arbejde helhedsorienteret og kan belyse en sag ud fra forskellige perspektiver.

Dine opgaver:
  • Tidlig opsøgende kontakt til de sygemeldtes arbejdsgivere.
  • Opfølgningsmøder med sygemeldte – både på virksomhederne, i jobcentret og ved samarbejdspartnere. I alle tilfælde er du mødeleder.
  • Varetage myndighedsopgaver, herunder gennemføre lovpligtige opfølgningssamtaler, indhente lægeoplysninger, lave partshøringer, træffe afgørelser, lave bevillinger m.v. Du journaliserer naturligvis dine sagsskridt.
  • Planlægge og koordinere tværfaglige indsatser.
  • Forberede sager til møde med rehabiliteringsteamet og deltage i møderne sammen med borgeren.

Lidt om os
Stillingen ligger i afdelingen Arbejdsmarkedsfastholdelse, som er en af otte afdelinger i Jobcenter Horsens. Arbejdsmarkedsfastholdelse har to fokusområder, hvor denne stilling ligger i det første:
  1. Indsats for sygemeldte, der er i ansættelse (Afdelingsleder Lene Rosendal)
  2. Indsats for sygemeldte ledige og interne tilbud (Afdelingsleder Dorthe Riber Bang)

Vi prioriterer et arbejdsmiljø, som er præget af højt fagligt engagement, tillid og frihed under ansvar. Vi lægger vægt på at skabe rum og mulighed for faglig sparring og fælles faglig udvikling. På den måde arbejder vi kontinuerligt med, i fællesskab, at finde de bedste løsninger, som kan understøtte borgerens fastholdelse i arbejde alternativt igen at opnå tilknytning til arbejdsmarkedet. Hos os får du således gode muligheder for indflydelse.

Vi prioriterer også, at du som ny kollega skal have en grundig introduktion, både fagligt og socialt. Du vil derfor få din egen ”buddy”, der sammen med den faglige koordinator understøtter såvel den faglige som sociale introduktion til arbejdspladsen.

Praktiske oplysninger
Stillingen er fast og på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Vi holder løbende samtaler, så send din ansøgning nu.

Dit arbejdssted bliver Jobcenter Horsens, Chr M Østergaards Vej 4 i Horsens.

Mere information
Har du lyst til at høre mere om jobbet? Så kontakt meget gerne afdelingsleder Lene Rosendal, tlf. 2911 5395.

Om Jobcenter Horsens
At være en del af et arbejdsfællesskab, at bidrage til samfundet, at tjene til dagen og vejen er for de fleste afgørende for at leve et godt og meningsfuldt liv. Derfor arbejder Jobcentret for at få flere i job eller uddannelse og for at skabe et arbejdsmarked, hvor der er muligheder for alle. 

Det gør vi ved at møde den enkelte borger og den enkelte virksomhed med åbenhed og respekt, men også med forventninger. Samtidig vægter vi viden og høj faglighed hos vores medarbejdere. Vores arbejde er baseret på viden om det, der virker og på den viden, vi har om det lokale arbejdsmarked. Det er sådan, vi får flere med.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=22bdd470-f801-4093-adab-b0bb025a2332

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839715

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook